Inspirerende Sportscoaching naar Persoonlijk Succes

Ik kom dagelijks met mensen zoals jij in contact die vol enthousiasme zijn begonnen met sporten & niet veel later mij contacteren omdat de motivatie stilaan verdwijnt.  Zelf ben ik ook een fervent loper, fietser & fitnesser dus weet perfect wat het is om een “sportdip” te hebben.  Echter hoe vaak ik ook train, mijn luiheid komt ook nog regelmatig om de hoek kijken. Ik werd vaak verleid door mijn werk als ondernemer dat er altijd ligt, mijn gezin, … Om me gedreven en gemotiveerd te houden moest ik enkele dingen leren die wil ik graag met je delen

1. Mik groot maar mik ook klein.

Over je toekomstige perfecte buikspieren dromen terwijl je traint is geweldig, maar om dit te bereiken dient er veel werk en tijd in gestoken te worden, echter hoe langer het duurt hoe groter de kans dat je ontmoedigt geraakt. Dit kan je tegengaan door tussendoor te mikken op kleinere doelen die je sneller behaalt. Als je tijdens het trainen je kleine doelen weet te behalen dan zal je hierdoor gemotiveerder worden om het grotere doel te behalen

2. Het is nooit alles of niks.

Wanneer je doel was om 6 kilometer te lopen maar je stopte na 4 kilometer hoef je niet te hard te zijn voor jezelf. In plaats van te denken wat je niet gedaan hebt denk dan even aan wat je wel gedaan hebt. Net niet je doel halen is nog steeds beter dan helemaal niet beginnen.

3. Misleid je hersenen.

De zin voor het sporten is er niet altijd. Hoe ga ik er dan mee om? Ik leid mezelf af van de training door bijvoorbeeld naar audiobooks of muziek te luisteren. Deze zijn een geweldige manier om je hersenen te laten vergeten wat je benen eigenlijk aan het doen zijn. Ik luister buiten de trainingen zeer weinig naar audiobooks of muziek. Zo zorg ik ervoor dat het luisteren van een audiobook of muziek een beloning wordt tijdens het lopen.

4. Een slechte training is altijd beter dan geen training.

Sommige dagen heb je gewoon het gevoel alsof het niet gaat lukken. Je benen voelen aan alsof je net al een marathon hebt gelopen en je armen voelen aan alsof ze van beton zijn gemaakt. Je spartelt door je training en nadien vraag je je af waar die topvorm van gisteren gebleven is. Dit overkomt iedereen! Ik leerde dat deze slechte trainingen zelfs de grootste atleten overkwamen. Toch mag je zo een slechte dag je niet laten ontmoedigen om niet terug alles te geven in je volgende training.

Wil je hierin gecoacht worden? Laat me een seintje!

Dit artikel is gebaseerd op een artikel van Joel H. Cohen op www.succes.com met persoonlijke insteken.