Inspirerende Sportscoaching naar Persoonlijk Succes

Het elimineren van ongewenst gedrag kan  moeilijk zijn, ook al is het dikwijls duidelijk dat die slechte gewoontes schadelijk zijn. Mensen weten vaak wat de voordelen zijn van diëten, sporten en bijvoorbeeld het drinken van minder alcohol. Maar korte termijn oplossingen komen vaker voor dan lange termijn veranderingen.

Daarom is het kiezen van een coach die bij jou past enorm belangrijk.
Wat zijn de 4 belangrijkste punten die bepalen of je kan slagen in je opzet om gedrag te veranderen.

  1. Geloofwaardigheid. In het coachen van gedragsverandeing is geloofwaardigheid cruciaal.
    Aan de ene kant zijn er de noodzakelijke kwalificaties om in overweging te nemen.
    Aan de andere kant, en misschien nog belangrijker, is “streetcredibility”, dat gerelateerd is aan ervaring van de coach. Soms kan iemand een expert in zijn vak maar geen connectie hebben met iemand wanneer ze de persoon zijn/haar wereld niet begrijpen.
  2. Betrouwbaarheid. Hoe vaak heb je al wel niet gehoord dat iemand beloftes maakt er niet in slaagt om dat te doen? Wanneer jij niet betrouwbaar bent, kan het vertrouwen snel verdwijnen. Het kan zo ver gaan dat de samenwerking stopt!
  3. IntimiteitDeze drijfveer is gelijk aan emotionele intelligentie en reflecteert hoe goed je afgestemd bent op een bepaald persoon. Hoe goed luister je, observeer je lichaamstaal? Begrijp je het humeur zonder te praten? Zal de persoon open zijn tegen jou over zaken die hem storen of zal hij gewoon liegen en vertellen dat alles goed is?
  4. Vertrouwen.

A.   Begrijp de redenen dat personen doen wat ze doen vanuit hun perspectief.
B.   Focussen op negatieve gevoelens helpt minder voor het stimuleren van gedragsverandering.
C.  Succesverhalen delen is veel effectiever dan wat de wetenschap zegt in de verf te zetten.
D.   Het stellen van specifieke doelen met meetbare resultaten dat het gedrag kan versterken kan gunstig zijn. De persoon hun eigen doelen laten stellen en hen betrekken bij het uitstippelen van de weg daar naartoe kan zorgt ervoor dat de persoonlijke verantwoordelijkheid groeit naar een positieve de uitkomst.
E. Het maken van kleine stappen is veel belangrijker dan het alles-of-niets principe om tot resultaten te komen

Wil je ook eindelijk die ultieme gedragsverandering? Contacteer mij!

Dit artikel is gebaseerd op een artikel van B. Beswick op closenutrition.com.